A jövőnket befolyásoló döntéseink közül talán a legfontosabb, amikor kiválasztjuk, melyik foglalkozás, melyik pálya áll hozzánk legközelebb. Gyakran a felnőttek is évekig keresik a helyüket a munkaerőpiacon, ezért nem meglepő, hogy milyen nehéz ugyanez egy tizennégy éves diák számára. Az általános iskolát befejező fiatalok nagy többsége gimnáziumba jelentkezik – így néhány évvel elodázza a döntést -, de mindig vannak olyan tanulók, akik informatikai, műszaki, közgazdasági, vagy más szakmákat oktató középfokú intézményben tanulnak tovább.

A Budajenői Általános Iskolában idén több lehetősége volt a tanulóknak a tájékozódásra.

Iránytű program

Iskolánkban a gyerekek már ötödik osztályos koruktól megismerkedhetnek a szakmák színes világával. Néhány éve elindítottunk egy Iránytű programot, amelyen vállalkozó kedvű szülők a saját foglalkozásukkal ismertetik meg az iskola tanulóit. A diákok előre kiválaszthatták, hogy melyik négy szakma képviselőjét hallgatnák meg legszívesebben, és a férőhelyek függvényében kialakított csoportokban, több idősávban, tizenkét lelkes előadótól kaphattak választ kérdéseikre. Betekintést nyerhettek a paleontológus, a fafaragó, a szoftvertanácsadó vagy a vízirendőr munkájába, több interaktív előadás keretében megtapasztalhatták mit jelent ápolónőnek, könyvtárosnak vagy villamosmérnöknek lenni. Mivel foglalkozik egy dramaturg, hogyan dolgozik ma egy építészmérnök, milyen feladatai és kihívásai vannak egy rajzfilmkészítőnek. mi szükséges ahhoz, hogy jó idegenvezetővé váljon valaki? A szülői szervezet segítségével április 4-én lebonyolított programon tanulóink azt is megtudhatták, hogy mennyire illik hozzájuk egy-egy foglalkozás, rendelkeznek-e a pályához szükséges elengedhetetlen tulajdonságokkal, mekkora fizetést kaphatnak majd munkájukért, és biztos ez utóbbi-e a legfontosabb? Köszönjük a lelkes előadóknak, hogy eljöttek és segítettek a diákoknak eligazodni a foglalkozások világában. És köszönjük azoknak a szülőknek is a felajánlását, akiket idő hiányában most nem tudtunk meghívni.

Interaktív fizika óra

Előző számunkban már írtunk az MVM Partner Zrt. Edukációs Programjáról,  amelyen a műszaki pálya szépségéről és lehetőségeiről hallhattak hetedikes-nyolcadikos tanulóink személyes beszámolót. Kedvcsinálónak pedig érdekes fizikai kísérleteket láttak és a vállalkozó kedvű diákok ki is próbálhattak néhány eszközt.

Nyomdalátogatás

Február végén hetedikes diákjaink az újpesti Pauker Nyomdába látogattak a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében. Egy korszerű gépekkel felszerelt, magas színvonalú munkát végző nyomda működésébe pillanthattunk bele, ahol elvarázsolt a dolgozók elhivatottsága, és néhányunkat a szemünk előtt készülő könyvek illata.

Elektromos és műszaki szakmák bemutatása

Az április 4-i Iránytű programba ágyazva lehetőség adódott az általánosan fiús szakmának tartott villanyszerelő, ipari gépész, gépi forgácsoló, elektronikai műszerész, és CAD-CAM informatikus munkájának, és a modern technológiákban betöltött szerepének megismerésére. A gyakorlati elemekkel fűszerezett előadást Gulyás József, a csepeli Weiss Manfréd Szakgimnázium és Szakközépiskola szakmai igazgatóhelyettese tartotta a hetedikes-nyolcadikos fiúknak. Köszönjük az Érdi Kereskedelmi és Iparkamara munkatársának, Bott Katalinnak a szervezést!

A jó pálya- és iskolaválasztás hosszú időre befolyásolhatja az életünket. Ezért fontos tudatosan végiggondolni milyen foglalkozást, pályát válasszunk, hogy helyes döntést hozzunk. Reményeink szerint diákjaink a pályaorientációs programok segítségével könnyebben hozzák meg majd a saját döntésüket, ha itt lesz az ideje.

Gulácsiné Kozma Sarolta - Papp Katalin

 

 akadálymentes honlap

Ökoiskola logo


Iskolánk a Müpa Partneriskola-programhoz csatlakozott

COVID érintettség:
Pozitív COVID tesztje van:
0 fő tanuló
0 fő felnőtt
Karanténban van:
0 osztály

div class=