A zsámbéki Keresztelő Szent János Iskolaközpont (2072 Zsámbék, Zichy tér 3.) által meghirdetett Kék Fehér című rajzpályázat az idén 900 éve megalapított Premontrei rend éves évfordulójára / alkalmából rendezett parádés kiállítást a képzőművészeti pályázatra beküldött gyermek- és ifjúsági alkotásokból.

A kiállítást Holnapy D. Márton O. Praem nyitotta meg 2019. április 12-én, pénteken 17.00 órakor. Közreműködtek a KSZJ Énekesiskola növendékei. A kiállítás kurátora : Kungl György iskolaigazgató, zsűri: Bakos Tamás tanszékvezető főiskolai docens és Császár Lilla főiskolai adjunktus ELTE TÓK.

 A Budajenői Iskola tehetséges diákjai mostanság rajzpályázatokon és alkalmi kiállításokon is bizonyítják a tehetségüket, rátermettségüket. A zsámbéki kiállításon iskolánk hat diákja hét alkotással szerepelt, közülük két tanulónk munkáját díjazták:

György Enikő (6.b) - A kékfa kivirágzik című ceruzarajzával,

Jenei Dániel (6.a) - Kékfa téglavörös alapon, azaz: A jó legyőzi a rosszat című temperafestményével részesült díjazásban. További kiállító tanulóink:

Barthos Adrienn (6.b) – Szent Norbert egykori temploma kékben, ceruzarajz.

Gutowszki Benedek (6.b) – A Jégfa ébredezik, tempera,

Furka Zoé Hanka (6.b) – A Kékmadár útja, tempera,

László Mercédesz, (6.b) – Csillagközi kékségben, tempera, akvarell,

Heitler Tünde (8.b) – Pantokrátor kékben, akvarell, tempera.

 

A kiállítás 2019. április 12-től  május 17-ig tekinthető meg.

 

Budajenői általános iskolánk látszólag kevésbé mozgalmas művészeti élettel bír, a hamu alatt azonban elég komoly műhelymunka folyik. Külön rajztermünk (műtermünk) helyszűke miatt sajnos nem lehet. Az oktatási reformokat szorgalmazók és meghozóik pedig elég kevés időt hagytak nekünk a készségfejlesztésekre, így a zeneoktatásra vagy a vizuális kultúrára. Így heti egy rajzórában mi csupán csak csendben építgetjük a kreatív háttérműhelyünket.

A modern kor rákfenéje, hogy már-már megfelelési kényszerből neveli ki a jövőbeni társadalmi munkaerőt, és a nevelési intézmények nagy részéből kiszorulnak a tehetségfejlesztő, kreativitásfejlesztő, ráadásul az idegi feszültségeket is jól levezető, alkotómunkára ösztönző/nevelő ténykedések.

Közülük is elsősorban mostohává tett tantárgyak: a gyermekek érzelmi életét gazdagító és Kodály-i lélekápoló zeneoktatás, de a vizuális művészeti élmény-alapozás is. Bár a művészeti nevelés hasznosságát senki sem vitathatja, mára a kiváltságosnak számító művészeti iskolákba szorultak e készségfejlesztő tantárgyak. Pedig mindenütt sok örömet szereznének a tanulással túlterhelt tanulóknak, mindannyian tudjuk, hogy a szabadon alkotás az élményszerű megélések, a kreatív hangulatok és eredményelérések, valamint a feszültségek levezetésének is az egyik legjobb módszere. A gyermekkorban megtanulható optimista kreativítás örömteli, felülmúlhatatlan élmény, „überelhetetlen” pozitívum! A jövő nemzedékeinek egészséges életfelfogását segíti, míg a gyermekek egészséges érzelmi életét, találékonyságát, gyakorlatiasságát ösztönzi és fokozza.

Az egyik rajztanár

 

 


Barthos Adrienn

György Enikő

Gutowski Benedek

Jenei Dániel

Furka Zoé Hanka

László Mercédesz

Heitler Tünde

 akadálymentes honlap

 Étlap

 

Iskolánk a Müpa Partneriskola-programhoz csatlakozott
Iskolánk a Müpa Partneriskola-programhoz csatlakozott