A zsámbéki Keresztelő Szent János Iskolaközpont (2072 Zsámbék, Zichy tér 3.) által meghirdetett Kék Fehér című rajzpályázat az idén 900 éve megalapított Premontrei rend éves évfordulójára / alkalmából rendezett parádés kiállítást a képzőművészeti pályázatra beküldött gyermek- és ifjúsági alkotásokból.
A kiállítást Holnapy D. Márton O. Praem nyitotta meg 2019. április 12-én, pénteken 17.00 órakor. Közreműködtek a KSZJ Énekesiskola növendékei. A kiállítás kurátora : Kungl György iskolaigazgató, zsűri: Bakos Tamás tanszékvezető főiskolai docens és Császár Lilla főiskolai adjunktus ELTE TÓK.
A Budajenői Iskola tehetséges diákjai mostanság rajzpályázatokon és alkalmi kiállításokon is bizonyítják a tehetségüket, rátermettségüket. A zsámbéki kiállításon iskolánk hat diákja hét alkotással szerepelt, közülük két tanulónk munkáját díjazták:
György Enikő (6.b) - A kékfa kivirágzik című ceruzarajzával,
Jenei Dániel (6.a) - Kékfa téglavörös alapon, azaz: A jó legyőzi a rosszat című temperafestményével részesült díjazásban. További kiállító tanulóink:
Barthos Adrienn (6.b) – Szent Norbert egykori temploma kékben, ceruzarajz.
Gutowszki Benedek (6.b) – A Jégfa ébredezik, tempera,
Furka Zoé Hanka (6.b) – A Kékmadár útja, tempera,
László Mercédesz, (6.b) – Csillagközi kékségben, tempera, akvarell,
Heitler Tünde (8.b) – Pantokrátor kékben, akvarell, tempera.
A kiállítás 2019. április 12-től május 17-ig tekinthető meg.
Budajenői általános iskolánk látszólag kevésbé mozgalmas művészeti élettel bír, a hamu alatt azonban elég komoly műhelymunka folyik. Külön rajztermünk (műtermünk) helyszűke miatt sajnos nem lehet. Az oktatási reformokat szorgalmazók és meghozóik pedig elég kevés időt hagytak nekünk a készségfejlesztésekre, így a zeneoktatásra vagy a vizuális kultúrára. Így heti egy rajzórában mi csupán csak csendben építgetjük a kreatív háttérműhelyünket.
A modern kor rákfenéje, hogy már-már megfelelési kényszerből neveli ki a jövőbeni társadalmi munkaerőt, és a nevelési intézmények nagy részéből kiszorulnak a tehetségfejlesztő, kreativitásfejlesztő, ráadásul az idegi feszültségeket is jól levezető, alkotómunkára ösztönző/nevelő ténykedések.
Közülük is elsősorban mostohává tett tantárgyak: a gyermekek érzelmi életét gazdagító és Kodály-i lélekápoló zeneoktatás, de a vizuális művészeti élmény-alapozás is. Bár a művészeti nevelés hasznosságát senki sem vitathatja, mára a kiváltságosnak számító művészeti iskolákba szorultak e készségfejlesztő tantárgyak. Pedig mindenütt sok örömet szereznének a tanulással túlterhelt tanulóknak, mindannyian tudjuk, hogy a szabadon alkotás az élményszerű megélések, a kreatív hangulatok és eredményelérések, valamint a feszültségek levezetésének is az egyik legjobb módszere. A gyermekkorban megtanulható optimista kreativítás örömteli, felülmúlhatatlan élmény, „überelhetetlen” pozitívum! A jövő nemzedékeinek egészséges életfelfogását segíti, míg a gyermekek egészséges érzelmi életét, találékonyságát, gyakorlatiasságát ösztönzi és fokozza.
Az egyik rajztanár
Barthos Adrienn |
György Enikő |
Gutowski Benedek |
Jenei Dániel |
Furka Zoé Hanka |
László Mercédesz |
Heitler Tünde |