A 14 éves kor az első állomás az élethosszig tartó pályaorientációban. Ilyenkor vetődik fel a kérdés szülőben és gyerekben egyaránt: hogy merre tovább?

A megfelelő pálya- és iskolaválasztás hosszú időre befolyásolhatja az életünket. A középiskolai évek hatással lesznek tanulóink jövőjére, ezért fontos a megfelelő információk megszerzése mielőtt pályát/iskolát választ valaki.
Ezt segíti elő az évente megrendezett pályaorientációs nap, idén természetesen online formában tartottuk. Bott Katalin, az Érdi Kereskedelmi és Iparkamara pályaorientációs szakembere a következőkre hívta fel a felső tagozatosok figyelmét interaktív előadásában:

1. ÖNISMERET: Ki vagyok? Milyen vagyok? Mi az, amiben jó vagyok? Mit tudok jól csinálni? Ha olyan pályát/szakmai területet/szakmát választasz, ami érdekel vagy amit szeretsz és amelyben kiteljesítheted erősségeidet, akkor elégedettebb leszel a mindennapokban. Fontos a reális önismeret, figyelembe kel venni az adottságaidat, képességeidet, így lehetsz sikeres.

2. PÁLYAISMERET: A jó pályaválasztás másik fontos feltétele a pályaismeret, ami az egyes pályák (szakmák) leglényegesebb követelményeinek ismeretét jelenti. Fontos, hogy tájékozódj a számodra érdekesnek tűnő szakmákról. Milyen tantárgyakból szükséges jól teljesítened? Milyen iskolát kell elvégezned? Milyen tevékenységeket, feladatokat látnak el az adott szakmában dolgozó szakemberek, és milyen körülmények között dolgoznak?

3. MUNKAERŐ-PIACI ISMERETEK: Milyen munkahelyen és munkakörnyezetben, hogyan tudod majd kamatoztatni a tanultakat? Az iskolaéveket követően leendő munkahelyeden folytatod majd a tanultak készpénzre váltását. Előnyödre válik, ha olyan foglalkozást választasz, amire igény van, amiből meg tudsz majd élni. Természetesen legalább ilyen fontos szempont, hogy szeresd azt a munkát, munkakörnyezetet, amelyben nap mint nap, az időd nagy részét töltöd.
Ezt követően kézműves foglalkozások keretében a bőrös, a villanyszerelő és a divattervező szakemberek mutatták be röviden munkájukat, eszközeiket összefoglalva a pályájuk előnyeit hátrányait is. Majd mini zseblámpát, bőrből készült kulcstartót és geometriai formákból álló anyagmintákat készíthettek ügyeskezű tanulóink. A tehetségek már most megmutatkoztak, amiről az alkotások tanúskodnak!
(Papp Katalin, osztályfőnök)

A nap egy diák szemével:
„Az elején egy hölgy elmagyarázta, milyen opciók alapján válasszunk szakmát a jövőben, ami a nyolcadikosoknak fontos tudnivaló. Ezen kívül tett fel kérdéseket egyes munkákkal kapcsolatban, amikre a diákoknak ki kellett választani a helyes megoldást a három lehetséges válasz közül. Azután a bőrös megismertetett minket a szakmájával, ahol láthattuk, hogy milyen eszközöket használnak a bőr feldolgozására. Csináltunk saját, bőrből készült kulcstartót az előzőleg megkapott alapanyagokból. Az valószínűleg sokaknak tetszett, mert mindenki síri csöndben dolgozott, hogy a legjobbat hozza ki belőle. Az enyém már ott lifeg Anyu kulcsán! Szerintem elég interaktív és kreatív nap volt. Nem lehetett unatkozni!”
Kókai Boglárka Mária 8. a

 akadálymentes honlap

Ökoiskola logo


Iskolánk a Müpa Partneriskola-programhoz csatlakozott

COVID érintettség:
Pozitív COVID tesztje van:
0 fő tanuló
0 fő felnőtt
Karanténban van:
0 osztály

div class=