Az idei német nyelvi tábor Tirolban került megrendezésre. Mivel sajnos az iskolából nem volt elegendő létszámú jelentkező, egy dorogi középiskolával együtt utaztunk. A szállásunk Weerben, egy családi panzióban volt, 2 ill. 4 ágyas jól felszerelt szobákban. Esténként csak vacsorázni – mely kiadós és finom volt - jártunk vissza a szálláshelyre. Délelőttönként kirándultunk a környéken, délután pedig Hallban tanultak a gyerekek az iskolában egész estig.

Az első nap szerencsésen megérkeztünk, elfoglaltuk a szobákat, Vacsorával vártak minket, de aki nem lakott jól, az valamit rosszul csinált. Az időjárás ellenünk dolgozott, sajnos még másnap is. A második napon ellátogattunk a Schwaz-i ezüstbányába, majd a feje tetejére fordított házba. Nagyon érdekesek és tartalmasak voltak a programok. Délután iskolában voltak a diákok. Este a finom vacsora után kvíz és német feladatok következtek. A harmadik napon először a Swarowski gyár csodálatos kristályvilágába nyertünk bepillantást, majd a Hall-i éremverdébe mentünk el, és néztük meg Hasegg várát. Iskola után ismét bőséges és finom vacsora fogadott minket. Vetélkedő, feladatok és naplóírás zárta a napot. A negyedik napon a gyertyák világába kalauzoltak el minket, majd Ausztria legrégibb és legkisebb városában megnéztük, hogy készítenek üvegből tárgyakat. Utána a Tiroli parasztudvarok skanzenben töltöttük az időnket az iskola kezdetéig. A vacsora ismételten remek volt, utána pedig szokásos esti németezés következett. Az ötödik napon délelőtt két szurdokot másztunk meg, a Wolfsklammot, amit csak egy szakaszon, mert hegyomlás miatt zárva volt, és a Kaiserklammot, ami gyönyörű volt. A gyerekek jól kipancsolták magukat. Az utolsó iskolai napra igen fáradtan érkeztek. A tanárok munkáját egy kis magyar hungarikum összeállítással és egy dalcsokorral köszöntük meg. Este Weerben tettünk egy kis sétát, és a tanulók a patak menti játszótéren kaptak még lehetőséget kifáradni. A hatodik napon mivel minden nap tovább tartották az órákat, egész napos kirándulás volt Innsbruckba. A Bergisel sí sánccal és kilátóval kezdtünk, majd elmentünk az állatkertbe. Utána bementünk magunkra árasztani egy kis helyi kultúrát a múzeumokba. A belvárosi sétánk után felmentünk az Ambrass kastélyba, végül egy kis levezető vásárlással koronáztuk meg a napot. Az utolsó napon reggel 8-kor indultunk haza, és az esti órákban már Budajenőn voltunk. Szerencsésen, és épségben hazaértünk, sok dolgot megtanultunk a német mellett. Reméljük, minden résztvevő sok élménnyel gazdagodott, és jól érezte magát a táborban!

A táborról készült fotókat az iskola Facebook oldalán lehet megnézni, és gyarapítani.

Ezúton köszönjük a Budajenői Német Nemzetiségi Önkormányzat nagylelkű támogatását, mellyel nagyban hozzájárultak a program megvalósításához!

Pappné Polacsek Orsolya

német munkaközösség-vezető

A diákok írásaiból:

„Jövőre is jönnék, mert nem drága, és életem legnagyobb élményeit élem meg a táborban. Legyen még tábor, mert az öcsém is jönne jövőre!”

(Sárdi Attila 6.a)

„Új barátokat szereztem, örömöt, élményeket szereztem, és fejlesztettem a német nyelvet. Jönnék jövőre is a nyelvtanulás és a sok jó program miatt!”

(Demeter Vivien 6.a)

„Nagyon jó volt a tábor, élményeket, csodás tájak emlékét és tapasztalatot hoztam magammal.”

"A tábor nagyon jó volt. A társaság, a tanulás, az egymással eltöltött percekért érdemes ezt mindenkinek kipróbálni. Az apartmannak és a szakácsnak köszönet jár, nagyon finomakat ehettünk és jó helyen lakhattunk. Kár, hogy valószínűleg ez volt az utolsó lehetőségem az általános iskolával, a régi osztálytársaimmal és barátaimmal ilyen nyelvi gyakorlótáborra elmenni.

Ez a tábor nagyon jó ötlet volt a tanároktól, mert valóban beszéddel és minél több gyakorlással lehet egy nyelvet a tökéletességig fejleszteni. Rendkívül nagy áldozattal és fáradsággal jár egy ilyen tábor megszervezése és lebonyolítása, így hát minden elismerésem Orsi néninek (és Bea néninek)."

(Szücs Ádám 8. osztály)

"Nagyon tetszett a német tábor, igaz hogy csak ketten voltunk negyedikesek, de így is nagyon jól szórakoztunk. A tanulás is izgalmas volt és jó sokat mulattunk, beszélgettünk és persze mókáztunk.

A szállás is jó volt szép kilátás volt az erkélyről a hegyek felé és finom volt az étel és az ital is, amit adtak.

Nekem a kedvenc helyem ahova kirándulni mentünk, a fejjel lefelé fordított ház volt. Az tetszett benne hogy vicces képeket kellett csinálni csapatokban. A végén mikor kiléptünk a házból egy szerencse kutat találtunk, amibe 5 centet dobtam és szerencsém is lett, mert egy másik nap a Swarovski kristálymúzeumba mentünk, ahol sok gyönyörű kristályt láttunk...

Az iskola is érdekes volt, sok szép dolgot tanultunk és az utolsó napon lementünk a tornaterembe ahol kidobósoztunk.

Nagyon jó volt a német tábor remélem jövőre is lesz, és ilyen jó sok élményben lesz részünk!

(Szücs Dalma 4. osztály)

"Nagyon élveztem a tábort. Sokkal jobb volt, mint egy erdei iskola, itt sokkal "szabadabbak" lehettünk. Igazából minden nagyon jó volt, még annak is örültem hogy egy másik iskolával mentünk együtt. Talán egyedül az nem volt jó hogy csak egy hetet maradhattunk. Én bármikor visszamennék, bár jövőre már nem biztos, hogy időm is lesz rá, de valahogy biztos kerítenék. Sok dolgot tanultam, nem kifejezetten új szavakat vagy nyelvtani szerkezeteket, hanem fejlődött a német beszélőképességem és rájöttem hogy attól még hogy sok szót ismerek nem biztos, hogy meg is értem azt amit mondanak.(a kiejtésük miatt) Rengeteg élményt szereztem, de ez leginkább a közösség miatt volt, persze a hely ahol voltunk az elképesztően gyönyörű volt."